الأربعاء، 18 مايو 2011

بمبي بمبي بمبي

هو ليه اللون البمبي لون رومانسي؟؟
هل لأن جولييت كان بتلبس لروميو بمبي مثلا؟
ماعتقدتش ده انا كنت باشوف الصور في كتب الادب الانجليزي اللي ماسكه سيرتهم ياحول الله
كانو بيبقا لبسهم منيل بنيله والوانه كلها مهببه
معرفش هو الحزين علي عمره روميو كان بيشتغل ايه صحيح؟؟
يعني لما كان يروح تحت شباك اسم الله عليها جولييت
وجايب لها شويه الورد اياهم علي طريقه(شات الغرام) لمحمدفوزي الله يبشبش الطوبه اللي تحت راسه
كان بيبقا راجع منين
؟؟؟
يكونش كان صايع
شكله كده والنبي
المهم يعني مش عاوزين نجيب في سيره الميتين اكترمن كده اهم ماتو بعد ما سابولنا اعظم قصه حب فتاريخ البشريه
تماما زي قصه حب الواد سيد والبت انتيصار
ايوه هي اسمها كده انتيصار مش انتصار
والمخفيين دول كانو احد الشخوص القابعه في شق الثعبان
عندما ذهبت يوما وقت ما كنت متطوعه في احد الجمعيات الخيريه ورحنا نوزع التبرعات مش مخونين يعني
وبطريقتي اللوزعيه عرفت القصه من صديقه انتيصار وكان اسمها نوسه وكانت بتقولي والنبي يادكتوره
ماتعرفيش تخدمينا في وضوع سيد وانتيصار ده
قلتلها خير هو ايه الموضوع
قالتلي كل خير ياابله (وانا مش عارفه الصراحه انا ابله ولا دكتوره وانا اصلا لاابله ولا دكتوره بس مش ده موضوعنا يعني)
قالتلي دي رابع مره تاخد فيها البورشام ونطلع بيها عالمشتشفي
ولولا الداكطوره كانت بت حلال زي حطرتيك كده لاكانت عملت لها محضر منيل وكان زمانها هي وهو مشرفين فالسجن دلوقتي
قلتلها لا اله الا الله هو مسجون كمان قالتلي ظلم وربنا

ولما لاقيت الحوار هايتطرق بينا لاسرار بقا وسجون وكلام من ده قلت لاء وعلي ايه
الطيب احسنوانصرفت بهدوء مع وعد باني اوصل صوتهم للمسؤلين والاستاذمحمودسعد بالخصوص :)
والاستنتاج الفز اللي طلعت بيه ان
Romeo & Juliet never die
نرجع لموضوعنا بقا بتاع اللون البمبي  مع اني شايفاه لون بلدي ومعفن وكمان بيتوسخ بسرعه
يعني لا يقارن بشياكه اللون ده الي مش عارفه اسمه بالتحديد
او غموض ووقار وهيبه الاسود
او شعلله وجمال وحضور الاحمر
معرفش كده شايفاه لون مالوش اي 30لازمـــه
بس يبقي فالنهايه رمز الرومانسيه الناعمه عالصبح كده وصبـــــــــــــاح الفل ;)

ودي كانت تهييستي الصباحيه لليـــــــــــــــــــــوم

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق